Sudeten Jawa Manschaft - Z dědečkovy dílny
Zippichova vědecká
studie vlivu ergonomických
parametrů motocyklu na biologický akční rádius motocyklisty - stáhněte
zde (.xls 34 kB)
Schéma elektrické instalace - Jawa 500 R s motorem Rotax - stáhněte zde, thanks to Mario Mager, www.jawaczech.co.uk
Tahák základních typů motocyklů značky Jawa
Rukověť starého elektrárníka
- odpověď na poměrně častý dotaz, jak se pozná 45W dynamo od 75W
Rukověť starého
lakýrníka
- mapuje období 1955-1960
- uvádí barevná provedení používaná ve standardní výrobě,
alespoň v malých sériích
- uvádí nejbližší ekvivalenty původních barev ve
stupnici RAL
- hodnoty zjištěny většinou empiricky porovnáváním dílů
v původním laku po odstranění vlivu stárnutí se skutečným odstínem
RAL po jeho aplikaci
- obrázky motocyklů jsou jen schematické a nezobrazují
technické odlišnosti jednotlivých typů
- jednotlivé modely budou průběžně doplňovány důkazními
fotografiemi strojů v původním laku
- autoři si vyhrazují právo býti omylnými
Barva: Kobaltová modrá RAL
5013 + Štěrková šedá RAL 7032 |
Barva: Dopravní černá RAL
9017 + Štěrková šedá RAL 7032; černý také středový pás ráfků |
Barva: česká Khaki ČSN 5450 - nejbližší ekvivalent RAL 6003, na předním blatníku pětimístné evidenční číslo
Použití: Jawa-ČZ 350; později Jawa 350 Období: 1955-1970 |
Barva: Purpurově červená
RAL 3004 (ČSN 8850); chrom - boky nádrže, kryty tlumičů |
Barva: Purpurově červená
RAL 3004 (ČSN 8850); chrom - boky nádrže |
Barva: Purpurově červená
RAL 3004 (ČSN 8850); stříbrná - nádrž |
Barva: Purpurově červená
RAL 3004 (ČSN 8850); Štěrková šedá RAL 7032 - boky nádrže |
Barva: Purpurově červená
RAL 3004 (ČSN 8850) + Štěrková šedá RAL 7032 |
Genofond továrních zbarvení strojů Jawa a ČZ
Roverovy krásky v originálním hávu (včetně
jeho komentářů)
-
Jawa 250/353 červená -
Jawa 350/354 modrošedivá - Vše původní, včetně laku a chromů, jediná nepůvodnost je kryt řetězu, který
je červený, zřejmě kdysi prasknul řetěz a poškodil kryt a nový ve správné
barvě se nedal sehnat, kryt karburátoru je jen sundaný. Šedivý rám.
Jawa 250-353 černošedivá - Původní stav - lak, chromy, .. nepůvodní zadní světlo (mělo by být černé plechové), zvláštní drátěnka na filtru, zřejmě nepůvodní kyvka, která je červená (asi se někdy měnila?), nepůvodní jeden
doutník, správně tam má být ještě rybina. Jiná houkačka, nevím jestli je původní nebo nějaká úprava. Černý rám.
Porucha kyvné
vidlice (jaro 2007)
Přesný popis příhody přikládám
přímo od autora:
...no, jak se to stalo. Celkem jednoduše. Asi
tak, řekl bych jak záchyt reakce nezachytil reakci.
Bublám si to takhle na čtvrt plynu Verneřicemi a myslím na
to, že ten buben v zadním kole by si možná už opravdu zasloužil vysoustružit,
aby brzdil rovnoměrně.
Asi ho už někam odnesu. A jak tak na to myslím, tak jsem úplně
zapomněl, že v té mírné levotočivé zatáčce, kterou právě projíždím,
je vlna. Hup. Nerovnost. Prostě Loch. A tak jsem na něj v té asi padesátce
vlítnul. Zadní tlumiče nerovnost poslušně absorbovaly, vidlice propružila,
ale asi trochu víc, než byla zvyklá, takže jak se mírně přišponovalo
lanko, zadní brzda zafungovala, zakousla se a už nepovolila. Kolo začalo kvičet
po asfaltu a ladným smykem jsem asi 20 m doklouzal do protisměru, kde naštěstí
nic nejelo. Fuj, to teda byla reakce, ještěže jsem to ustál. Pomyslel jsem
si.
Jenže vidlice to neustála a záchyt reakce, ještě starý
odlitek vzor 354, z ní udělal esíčko. Když jsem to uviděl, tak jsem tomu
nechtěl věřit. Tření pneumatiky o asfalt bylo větší, než odolnost
vidlice proti ohybu! To bylo patrně příčinou konstrukční změny na panelkách,
kdy odlitek záchytu reakce byl nahrazen svařencem s delším ramenem. Tohle
zjištění pro mě ale v té chvíli bylo slabou útěchou. Povolil jsem lanko
zadní brzdy, pakny poslušně odskočily
a já normálně dojel domů. Zadní kolo ale se silnicí svírá permanentní
úhel asi 10 stupňů. Vojanda byla odstavena a čeká jí výměna vidlice. To
mi ta sezóna pěkně začala...
A poučení? Nepodceňovat ovalitu bubnů!
Banjokid 2005