Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

Sudeten Jawa Manschaft - Z dědečkovy dílny


Barva: Kobaltová modrá RAL 5013 + Štěrková šedá RAL 7032
Použití: Jawa-ČZ 250 a 350
Období: 1957-1958

Barva: Dopravní černá RAL 9017 + Štěrková šedá RAL 7032; černý také středový pás ráfků
Použití: Jawa-ČZ 250
Období: 1958

Barva:  česká Khaki ČSN 5450 - nejbližší ekvivalent RAL 6003, na předním blatníku pětimístné evidenční číslo
Použití: Jawa-ČZ 350; později Jawa 350
Období: 1955-1970

Barva: Purpurově červená RAL 3004 (ČSN 8850); chrom - boky nádrže, kryty tlumičů
Použití: Jawa-ČZ 125, 150, 175, 250, 350
Období: 1955

Barva: Purpurově červená RAL 3004 (ČSN 8850); chrom - boky nádrže
Použití: Jawa-ČZ 125, 150, 175, 250, 350, Jawa 250, 350
Období: 1956 - 1960 (až 1970)

Barva: Purpurově červená RAL 3004 (ČSN 8850); stříbrná - nádrž
Použití: Jawa-ČZ 125, 150, 175
Období: 1955-1956

Barva: Purpurově červená RAL 3004 (ČSN 8850); Štěrková šedá RAL 7032 - boky nádrže
Použití: Jawa-ČZ 125, 175, 250, 350
Období: 1956 - 1958

Barva: Purpurově červená RAL 3004 (ČSN 8850) + Štěrková šedá RAL 7032
Použití: Jawa-ČZ 125, 175
Období: 1958

 



ČZ 175/470 - rok 1968

ČZ 175/470 - rok 1968

Jawa 250/590 Road King
druhá polovina 60. let

ČZ 175/356 rok 1958

Jawa 250/353 rok 1959

Jawa 250/353

Jawa 250/353

Jawa 250/559

Jawa 250/353

Jawa 250/590 rok 1968
některé díly nevhodně vyměněny

Jawa 350/354

 

Roverovy krásky v originálním hávu (včetně jeho komentářů)
Jawa 250/353 červená -
Vše původní včetně lakování, originál mílový tachometr, ráfky a výfuk bohužel přetřeny stříbřenkou, kryt karburátoru je jen sundaný
Jawa 350/354 modrošedivá - Vše původní, včetně laku a chromů, jediná nepůvodnost je kryt řetězu, který je červený, zřejmě kdysi prasknul řetěz a poškodil kryt a nový ve správné barvě se nedal sehnat, kryt karburátoru je jen sundaný. Šedivý rám.
Jawa 250-353 černošedivá - Původní stav - lak, chromy, .. nepůvodní zadní světlo (mělo by být černé plechové), zvláštní drátěnka na filtru, zřejmě nepůvodní kyvka, která je červená (asi se někdy měnila?), nepůvodní jeden doutník, správně tam má být ještě rybina. Jiná houkačka, nevím jestli je původní nebo nějaká úprava. Černý rám.


Jawa 250-353, rok 1957

Jawa 250-353, rok 1957

Jawa 250-353, rok 1957

Jawa 250-353, rok 1957

Jawa 350-354, rok 1958

Jawa 350-354, rok 1958

Jawa 350-354, rok 1958

Jawa 350-354, rok 1958

Jawa 350-354, rok 1958

Jawa 250-353, rok 1958

Jawa 250-353, rok 1958

Jawa 250-353, rok 1958

Jawa 250-353, rok 1958

 

 

- nepříjemná porucha, která vznikla kousnutím brzdového bubnu, následkem čehož záchyt reakce totálně ohnul kyvnou vidlici, následky jsou patrné z fotodokumentace:

Přesný popis příhody přikládám přímo od autora:
...no, jak se to stalo. Celkem jednoduše. Asi tak, řekl bych jak záchyt reakce nezachytil reakci.
Bublám si to takhle na čtvrt plynu Verneřicemi a myslím na to, že ten buben v zadním kole by si možná už opravdu zasloužil vysoustružit, aby brz
dil rovnoměrně. Asi ho už někam odnesu. A jak tak na to myslím, tak jsem úplně zapomněl, že v té mírné levotočivé zatáčce, kterou právě projíždím, je vlna. Hup. Nerovnost. Prostě Loch. A tak jsem na něj v té asi padesátce vlítnul. Zadní tlumiče nerovnost poslušně absorbovaly, vidlice propružila, ale asi trochu víc, než byla zvyklá, takže jak se mírně přišponovalo lanko, zadní brzda zafungovala, zakousla se a už nepovolila. Kolo začalo kvičet po asfaltu a ladným smykem jsem asi 20 m doklouzal do protisměru, kde naštěstí nic nejelo. Fuj, to teda byla reakce, ještěže jsem to ustál. Pomyslel jsem si.
Jenže vidlice to neustála a záchyt reakce, ještě starý odlitek vzor 354, z ní udělal esíčko. Když jsem to uviděl, tak jsem tomu nechtěl věřit. Tření pneumatiky o asfalt bylo větší, než odolnost vidlice proti ohybu! To bylo patrně příčinou konstrukční změny na panelkách, kdy odlitek záchytu reakce byl nahrazen svařencem s delším ramenem. Tohle zjištění pro mě ale v té chvíli bylo slabou útěchou. Povolil jsem lanko zadní brzdy, pakny poslušně odskočil
y a já normálně dojel domů. Zadní kolo ale se silnicí svírá permanentní úhel asi 10 stupňů. Vojanda byla odstavena a čeká jí výměna vidlice. To mi ta sezóna pěkně začala...
A poučení? Nepodceňovat ovalitu bubnů!

zpět na index

 

Banjokid 2005